شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » وجود ۲ قلاده ماده یوز با ۸ توله در توران 

وجود ۲ قلاده ماده یوز با ۸ توله در توران 

کد خبر: 1817

رئیس سازمان محافظت از محیط زیست گفت: دو قلاده یوزپلنگ ماده در منطقه حفاظت شده توران ۸ توله دارند که امیدواریم بیشتر توله ها ماده باشند تا در فرآیند تکثیر به صورت طبیعی انجام شود.

رخدادشهر: علی سلاجقه در خصوص آخرین وضعیت جسمی "پیروز" توله یوزپلنگ ایرانی گفت: پیروز در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داشته و هم اکنون در محدوده پارک پردیسان در فضای فنس کشیده شده در حال زندگی بوده و از لحاظ فیزیولوژیک در وضعیت خیلی مناسبی قرار دارد.

معاون رئیس جمهور  ادامه داد: با توجه به اینکه "پیروز" دست پرورده انسان بوده توقع پرورش در محیط باز از این حیوان را نداریم. اما امیدوارم با توجه به احاطه کامل تیم کارشناسان حیات وحش و مجموعه دامپزشکان، پرورش "پیروز" به سمت و سویی برود که یک شکارچی مناسبی شود.

 خانه ملت نوشت، رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با زمان آزادسازی "پیروز" در طبیعت خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه این حیوان دست آموز انسان است نباید خیلی انتظار حضورش را در طبیعت داشته باشیم و نهایتاً در منطقه  حفاظت شده توران قرار خواهیم داد. منطقه حفاظت شده توران یک مرکز آزمایشگاهی برای تکثیر در اسارت بوده که امسال دو قلاده یوزپلنگ در این منطقه 8 توله دارند و امیدواریم بیشتر توله ها ماده باشند تا فرآیند تکثیر به صورت طبیعی انجام شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید